ראיתי בנושא החינוך הינ כי יש אנשים שיש בהם תכונה מולדת שמאפשרת להם להיות שומרים ויכולים להתחנך לכך, וכאלה שלא. בנוסף, חינוך השומרים בשנים הראשונות הוא קריטי, כי זהו השלב של החינוך לערכים. לכן לא ניתן להשאיר את החינוך בשנים אלה בידי המשפחות כך שלכל אחד יהיה חינוך שונה והשומרים יהיו בקונפליקט (פנימי ואחד עם השני). לכן יש לפקח בצורה מאוד מדוקדקת על המחזות והשירים שמותר לחנכם באמצעותם, כך שיעוצבו בצורה מוסרית וטובה למדינה.כמו כן, ובצורה שונה וקיצונית מהחברה כפי שהיא התקיימה אז וגם היום, יש לשבור את מבנה המשפחה בכך שכל הילדים של השומרים יהיו משותפים לכולם, ואלה לא יידעו אפילו מיהו בנו של מי, כך שכל השומרים ירגישו שכל השאר הם משפחתם, בניהם/הוריהם. חשוב לציין כי לעתים ילד של שומרים לא יהיה ראוי למעמד ויועבר לחברת האומנים ובעלי המלאכה, ולעתים להיפך- ילד מהמעמד התחתון שמוכשר במיוחד יוכל להיכנס לחברת השומרים.
חינוך זה נועד ליצור אצל השומרים את האינטואיציה הנכונה לגבי כל שאלה מוסרית ופוליטית, וליצור את השכבה השולטת האידיאלית. חינוך הינו האומנות לשנות את עצמנו כדי שנוכל להתקרב אל ההוויה והאור. זה דורש אחדות בין מה שאני חושב, עושה ומרגיש (מחשבה - לב -מעשה).
שאלה לי אליך אפלטון: כיצד יכול החינוך להבטיח את יצירתה של ההרמוניה באישיות?
השבמחקשאלה יפה שאלת.
השבמחקעל כך אענה לך וכולם בפוסט הבא...
עברו לתכנית החינוך האפלטונית.
איך בולטת תורת החינוך של אפלטון במשל המערה והקוו המחולק?
השבמחקאלפטון אני מעוניינת לדעת. מי היה המורה שלך?
השבמחק